Søndag started igen med brunch i dinning hall. kl 14. havde NC2801 aftalt besøg på brandstationen.
Vi mødes udenfor brandstationen. Stationen ligger ved siden af lufthavnsbygningen og har porte mod "byen" og mod landingsbanen.
indenfor viser to flinke brandfolk os rundt og viser biler og udstyr frem. Her er det grej til at frigøre evt. fastklemte tilskadekomne.
Brandslukningskøretøjer er amerikanske og er af ældre dato. Brandfolk er alle danske.
Ældre brandsprøjte. Amerikansk brandsluknings metode består i MASSER af vand. Bilen holder parkeret mod "byen" og bruges kun til "bybrand"
På stationen er der også ambulancer. Igen amerikanske - store og ældre dato.
Crash køretøj. parkeret mod landingsbanen og bruges til at bekæmpe flybrand.
Stort køretøj. Køre hurtigt og kan sprøjte enorme mængder vand ud på meget kort tid -1500 gallons vand i minuttet
Vi køre en tur på taxa vejen langs landingsbanen.
Fun!
Efter en rigtig fin rundvisning på stationen bød brandfolkene på hjemmebagte boller og kaffe i køkkenet - Herligt!
Mandag kørte vi fra basen til Dundas på cykel - besteg Dundas bjerget og cyklede retur.
Vejen fra basen til Dundas er 10-12 km og går over nordbjerget. Basen ses nede til venstre og de store hvide beholdere er fueltanke.
Nordbjeregt er ca 300 m. højt. Her har vi passeret toppen og så går det ellers bare nedaf de næste 6-7 km.
midt på nedkørslen. Dundas i baggrunden.
Efter en pause, hvor de ikke cyklende fra NC2801 bragt kaffe og sodavand, går vi op af Dundas.
Dundas er ca 230 m. højt. De første 200m er grus og løse sten. Nedefor ses røde biler parkeret.
De sidste meter op skal der klatres.
På toppen. Fantastisk udsigt
Ikke alle er vilde med at gå helt ud til kanten :o)
Britta. Wolfstenholme fjord i baggrund hvor isen er ved at bryde op.
Finn har fundet en "sjov" sten...
Broen over smeltevandsfloden nede ved basen. Glad men lidt mat i benene - fin tur er slut.
torsdag den 28. maj 2009
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar